Karulaugu vinegrett


Alles eelmine nädal nägin turul müügil karulauku ning olin selle üle väga rõõmus. Kevadel õnnestus ühe korra ise ka karulauku metsa alt korjamas käia. Tegin siis karulauguvõid ning karulauguvinegretti. Viimane osutuski täielikuks lemmikuks. Nii et kui nüüd ei ole saanud ise karulaugule metsa järele minna olen ostnud turult või mõnest mahepoest.

Retsepti kirjutan siia üles, et järgmisel aastal oleks meeles ning ei peaks nuputamisega otsast alustama. Ja turul on neid imelisi lõhnaküllaseid lehti veel küll, minge ja ostke ning proovige. Sel aastal ma karulaugupesto tegemiseni ei jõudnudki, sest salatikaste on lihtsalt nii hea. Olen söönud seda nii grillitud köögiviljadel, küpsetatud kanal, kressi- ja redisesalatil (lihtsalt suurepärane, kõik tugevad maitsed ja tasakaalustavad üksteist väga hästi) ja veiseliha salatil, samuti suurepärane kaks tugevat maitset teineteist tasakaalustamas ning maitsenüansse lisamas.

Vinegretti tegemiseks läheb vaja kas kannmikserit või purustajat.

120 grammi karulaugu lehti, külma vee sees loputatud, nõrutatud ja kergelt puhta köögirätiku vahel kuivatatud
1 sidrunimahl
suur lusikatäis mett või kui suurt ei saa võtta, siis kaks lusikatäit mett
värskelt jahvatatud musta pipart ja meresoola
150 ml oliiviõli

Pane kõik komponendid purustajasse ning vurista nii kaua kuni karulauk peenestunud, tekkinud ühtlane kaste. Vala kaste purki vms säilitusanumasse, ning jahedas hoides saab kastet kuni paar nädalat tarvitada.

Minu selle kevade vaieldamatu lemmikmaitse. Lihtsalt oivaline.

Kommentaarid

Postita kommentaar

Sirvijate lemmikud